به گزارش ایروگنا، مجید محمودیان افزود: واحد NF3 پتروشیمی بندر امام از جمله طرح های مهرماندگار صنعت پتروشیمی است که با ظرفیت روزانه 100 هزار بشکه توان تامین نیازهای بندر امام به مایعات گازی را دارد و خوشبختانه از نیمه دی ماه با ظرفیت مطلوب و به طور مستمر در حال تولید است.

وی افزود: اتان، پروپان، بوتان و پنتان مورد نیاز مجتمع پتروشیمی بندرامام با راه اندازی کامل این پروژه تامین می شود و به زودی این واحد تولیدی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: خوراک این واحد از میدان های نفتی اهواز، مارون و گچساران تامین می شود و برنامه ریزی های لازم برای تامین خوراک مورد نیاز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی با بیان این که هزینه اولیه این طرح 260 میلیون دلار و 650 میلیارد ریال پیش بینی شده بود گفت: با صرفه جویی های انجام شده کل طرح با 255 میلیون دلار و 168 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان و صنعتگران ایرانی، بومی سازی و ساخت داخل در این طرح نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشت و بیش از 50 درصد از تجهیزات و قطعه های مورد استفاده از سوی سازندگان داخلی تامین شده است.

به گزارش ایروگنا، طرح تفکیک مایعات گازی (NF3 ) از سوی شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی به عنوان مجری و کنسرسیوم ناموران - آسفالت طوس به عنوان پیمانکار EPCC در پتروشیمی بندرامام با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز احداث شده که با در سرویس قرار گرفتن آن 2685 هزار تن در سال محصول شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، هگزان پلاس و گاز سوخت تولید خواهد کرد.

با تکمیل و راه اندازی این طرح، ظرفیت دریافت خوراک ان جی ال یا میعانات گازی از مناطق نفت خیز جنوب از 120 هزار بشکه در روز به 220 هزار بشکه در روز و حجم تولید محصولات گازی اتان، پروپان، بوتان، پنتان و سنگین تر در صورت تامین خوراک تا 2 میلیون و 685 هزارتن در سال افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مجتمع پتروشیمی بندر امام، با پنج شرکت تابعه فرآورش، بسپاران، کیمیا، آب نیرو و خوارزمی و با تولید 30 نوع فرآورده شیمیایی و پتروشیمی، سهم مهمی در تولید و صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای خارجی و داخلی دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: