تيم کشتي فرنگي ايران با نتيجه 5 بر 2 مغلوب روسيه شد و به عنوان نايب قهرماني جام جهاني رسيد.

در روز پاياني رقابت هاي جام جهاني کشتي فرنگي 2013 تهران تيم هاي ايران و روسيه براي کسب عنوان قهرماني در ديدار فينال به مصاف هم رفتند که تيم روسيه با برتري 5 بر 2 مقابل ايران بر سکوي اول ايستاد.

براي ايران در اين ديدار نعمت پور و باباجان زاده به پيروزي دست يافتند و پيروزي هاي روسيه نيز توسط مانکي يف، کويلاکوف، کوراک، ولاسوف و ميلينوف به دست آمد.

گزارش اين مسابقه به شرح زير است:

* 55 کيلوگرم:

محسن حاجي پور به مصاف بخان مانکي يف دارنده مدال برنز 2011 جهان رفت که در تايم اول بعد از پايان وقت قانوني بدون اينکه امتيازي رد و بدل شود، حاجي پور در خاک حريف نشست اما کشتي گير روس موفق به کسب امتياز نشد و يک امتياز به نماينده کشورمان تعلق گرفت. تايم دوم هم بدون رد و بدل شدن امتياز به همين منوال گذشت تا نوبت به حاجي پور شود تا حريف را در خاک در اختيار بگيرد، اما وي نيز نتوانست امتيازي کسب کند تا کار به تايم سوم کشيده شود. در تايم سوم مانکي يف با هل دادن حاجي پور به خارج از تشک يک امتياز گرفت که بعد از اعتراض مربيان ايران و عدم قبول آن، يک امتياز ديگر به حريف روس داده شد تا در نهايت کشتي گير روس برنده اين مسابقه باشد.

60 کيلوگرم:

عبدالمحمد پاپي با ايوان کويلاکوف رو در رو شد که بعد از ردو بدل نشدن امتياز، پاپي در خاک حريف نشست و کشتي گير روس با کسب 3 امتياز وقت نخست را به سود خود به پايان رساند. در تايم دوم هم امتيازي رد و بدل نشد تا نوبت پاپي برسد تا حريف را در خاک در اختيار بگيرد که پاپي حريف را ليفت کرده و به بيرون از تشک پرتاب کرد، مربيان روس که معتقد بودند حرکت پاپي امتيازي نداشته است اعتراض کردند که به دليل رد شدن اين اعتراض از سوي داوران يک امتياز ديگر نيز به پاپي تعلق گرفت تا اين تايم با نتيجه 2 بر صفر به سود پاپي به پايان برسد. تايم سوم هم بعد از تساوي در وقت قانوني به خاک کشيد که کويلاکوف با اجراي بارانداز يک امتياز گرفت و بعد اعتراض بي مورد مربيان ايران يک امتياز ديگر به کشتي گير روس دادند تا پيروزي در وزن دوم هم به نام روس ها نوشته شود.

66 کيلوگرم:

افشين بيابانگرد به مصاف آدام کوراک رفت که در تايم اول کشتي گير روس با يک خاک و يک بارانداز با نتيجه 4 بر صفر به پيروزي دست يافت. در تايم دوم بعد از رد و بدل نشدن امتياز در وقت قانوني کار به خاک کشيد که بيابانگرد حريف را در اختيار گرفت که با کنده کشي موفق به کسب يک امتياز شد تا اين تايم را به نفع خود به پايان برساند. در تايم سوم کويلاکوف بيابانگرد را خاک کرد تا اين تايم را با نتيجه يک بر صفر و در نهايت اين ديدار را به سود خود به پايان برساند.

74 کيلوگرم:

فرشاد عليزاده با رومن ولاسوف، قهرمان المپيک لندن و دارنده 2 مدال طلاي جهان در سال هاي 2010 و 2011 رفت. نماينده کشورمان کشتي را مقابل حريف قدرتمندش بسيار هجومي آغاز کرد و با خاک کردن حريف موفق به کسب يک امتياز شد، اما در ادامه ولاسوف با خارج کردن عليزاده از تشک کار را به تساوي کشاند تا برنده اين تايم باشد. در تايم دوم عليزاده ضعيف عمل کرد و ولاسوف با يک فيتو عليزاده را به پل برد و بعد از اجراي يک بارانداز اين تايم را با نتيجه 7 بر صفر به سود خود به پايان برساند. با اين شکست قهرماني روسيه مسجل شد و ديدارهاي باقيمانده جنبه تشريفاتي پيدا کرد.

84 کيلوگرم:

نعمت پور با آلکسي ميشين دارنده مدال برنز 2010 جهان ديدار کرد. بعد از رد و بدل نشدن امتياز در يک دقيقه و 30 ثانيه قانوني تايم اول، نعمت پور در خاک ميشين نشست که وي موفق به اجراي فن و کسب امتياز نشد تا تايم اول به سود نعمت پور تمام شود. در تايم دوم هم نماينده کشورمان با روحيه ظاهر شد و با خارج کردن حريف از تشک يک امتياز گرفت تا برنده اين تايم و اين ديدار لقب گيرد و نخستين پيروزي براي ايران بدست آيد.

96 کيلوگرم:

داود گيل نيرنگ به مصاف ميلينوف رفت که در تايم اول با نتيجه يک بر يک برنده شد. گيل نيرنگ در همان ابتداي تايم دوم با خاک کردن و به پل زدن حريف 3 امتياز گرفت، اما در ادامه با نمايشي ضعيف خاک شد و بعد از دو بارانداز متوالي 5 امتياز از دست داد تا بازنده اين تايم باشد. در تايم سوم بعد از رد و بدل نشدن امتياز در زمان قانوني کشتي گير روس در خاک نشست که گيل نيرنگ موفق به اجراي فن نشد و بازنده اين تايم و اين ديدار شد.

120 کيلوگرم:

باباجان زاده به مصاف ايوبوف رفت که در تايم اول با خاک کردن حريف موفق به کسب يک امتياز شد تا برنده اين تايم باشد. وي در تايم دوم هم جنگنده ظاهر شد و بعد از رد و بدل نشدن امتياز حريف را در خاک در اختيار گرفت که با يک بارانداز زيبا و کسب 2 امتياز اين ديدار را به سود خود به پايان رساند. تا در نهايت روسيه با نتيجه 5 بر 2 قهرمان شود.

 

نتايج انفرادي اين ديدار به شرح زير است:

55 کيلو: محسن حاجي پور – بخان مانکي يف، برنده (يک بر صفر، صفر بر يک و صفر بر 2)

60 کيلو: عبدالمحمد پاپي – ايوان کويلاکوف، برنده (صفر بر 3، 2 بر صفر و صفر بر 2)

66 کيلو: افشين بيابانگرد – آدام کوراک، برنده (صفر بر 4، يک بر صفر و صفر بر يک)

74 کيلو: فرشاد عليزاده – رومن ولاسوف، برنده (يک بر يک و صفر بر 7)

84 کيلو: طالب نعمت پور، برنده – آلکسي ميشين (يک بر صفر و يک بر صفر)

96 کيلو: داود گيل نيرنگ – نيکيتا ميلينوف، برنده (يک بر يک، 3 بر 5 و صفر بر يک)

120 کيلو: بشير باباجان زاده، برنده – شوهرودي ايوبوف (يک بر صفر و 2 بر صفر)

تيم ايران عنوان قهرماني در 3 دوره گذشته را به خود اختصاص داده بود.

 

به تيم اول 35 هزار دلار، تيم دوم 25 هزار دلار و تيم سوم 15 هزار دلار جايزه نقدي اهدا شد.

پيش از اين قرار بود به تيم هاي برتر 200 هزار دلار جايزه تعلق گيرد که با رايزني مسئولان اين جايزه کم شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: